De beste Heineken commercial

Ooit heeft Heineken een reclamecampagne gemaakt waarin ze een grote groep mensen hadden gevraagd om mee te doen aan deze campagne. De groep bestond voornamelijk uit vriendinnen van mannen en een aantal leraren en directeurs van een bedrijf. Het doel was dat zij hun vriend, leerling en werknemers moesten overtuigen om op de avond van de Champions League wedstrijd AC Milan-Real Madrid mee te gaan naar een klassiek concert.

Ongeveer 1000 mannen werden overgehaald om mee te gaan naar een klassiek poetisch stuk door 100 participanten die Heineken had benaderd. In het filmpje tonen ze hoe de participanten hun vriend overhalen om mee te gaan en de moeite die daarmee gepaard gaat aangezien het op de dag is van de Champions League wedstrijd. Ook zie je een klas waarin de leerlingen die dag verplicht mee moeten met de leraar naar dat concert als onderdeel van de studie. Als laatste zie je de baas die zijn werknemers vraagt om mee te gaan. Ik ga niet meer verklappen, daarvoor moet je dit filmpje bekijken.

Het concert werd live uitgezonden door verschillende nieuwszenders en het resultaat was dat 1,5 miljoen mensen het live bekeken, 10 miljoen mensen zagen dit campagnefilmpje een dag later. In de twee weken na de campagne waren er 5 miljoen unieke bezoekers op hun website. Heineken werd geprezen op vele sociale media voor deze campagne. Naar mijn idee is dit de beste campagne tot nu toe vanwege de originaliteit en lage kosten. En ze hebben daarmee toch een enorm publiek kunnen bereiken.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s